Sunday, April 25, 2010

~L@w@T@n S@mBiL BeL@j@R~

Saturday -24/04/2010
Tadika Perpaduan Kg sat, daerah Tanah Merah telah mengadakan Lawatan sambil belajar ke Tumpat. Lokasi yang di kunjungi Kompleks Kraftangan Tadika Perpaduan & Pulau Tengkorak.
Kami bertolak menaiki keretapi dari Stesen Tanah Merah kira-kira jam 8.00 pagi...Keretapi dipilih sebagai pengangkutan kerana ingin memberi pengalaman kepada pelajar2...bukannya sahaja pada pelajar , malah pada ibu2 yg tidak pernah menaikinya..heheh ( termasuklah aku )...
Seemntara menunggu ketibaan keretapi sempat jugak aku snap beberapa gambar untuk kenang-kenangan...

Biasalah gambar dia mesti ada, sebab dialah aku dapat ikut sama lawatan ni...
Bukan main suka nak naik keretapi


mak plak yg lebih2...mengalahkan anak


with my nephew & sister in-law



Bukan main hepy lagi dapat naik keretapi..

Peace...!!!!


Seronok dapat naik keretapi..heheh


emmm........rasa pening lah plak!!

Ok tak?????

Stesen Tumpat..
dari stesen ini kami menaiki bas..untuk ke Kompleks Kraftangan

Di sini menempatkan segala jenis permainan yg belum di rasmikan lagi..so pelajar diminta supaya tidak menyentuh atau mengangkat barang2 tersebut..

Dah rasa letih tapi masih nak berposing lagi.....

Sempat bergambar di dataran Kompleks Kraftangan sebelum masuk ke bilik pameran..

Sibk nak bergambar dekat topeng singa..

Akhirnya sampai di Pulau Tengkorak bersempadan dengan Sungai Golok untuk ke Taba..
Di sini permandangan dan suasana nya amat menarik dan sesuai untuk aktiviti -aktiviti yang melibatkan program sekolah....semasa kami sampai terdapat beberapa buah sekolah yg sedang menjalankan aktiviti....

Cikgu sedang membahagikan minuman & makanan untuk pelajar...

Ibu2 baru lepas menjamu selera...

Bila perut kenyang, hati pon suka....

Dah keletihan, penat asyik duk berlari-lari bermain....
*
*
*
Akhirnya pada jam 12.30 kami bertolak balik dan kira-kira jam 3.30 kami sampai ke rumah...sunggoh menyeronokan walaupon letih dek kerana bas yg agak buruk dan terpaksa berkongsi tempat duduk...huhu...anak aku lagilah, bukan main suka bila boleh naik keretapi...Insyaallah..bulan 7 akan diadakan plak lawatan untuk hari Keluarga sekolah tersebut.....


Tuesday, April 20, 2010

~~AlaHai KeK CokLaT~~

Teringin nak makan kek coklat..hubby suruh beli jer dia kata senang...tapi aku berkeras nak buat sendiri..lagi puas hati..heheh...konon2 nyer nak cuba tunjuk bakat yang ada......tapi tak taulah jadi ke tidak..sama2 lah kita tengok nanti........
Pagi2 lagi aku dah bersiap ke kedai untuk mendapatkan bahan-bahannya....walauapapon rintangan..hari ini aku mesti buat jugak kek tuh.....sebab dah berhari2 duk tangguh....
hari ni ahbis jer kelas komputer aku balik umah, solat asar dan terus memulakan upacara memebuat kek....hehehehhe
Kek ni aku kukus jer...tapi yg suspen nyer masa nak membuka tudung gugusan tuh..bukan aper takut tak naik jer...manalah tau buka2 kempes jer kek aku....
*
*
Rasa2 jadi ke tidak????
*
*
Cuba Teka
?
?
Buka..buka...alahai...nasiblah naik molek jer kek aku...hehe..tunggu dulu...biar lama sikit, kot2 dia kempes balik...ah!!!....nasib baik..tak kempes.......heheh...
*
*
Setelah di saluti dengan coklat masakan dan coklat urai......
Jeng...jeng.....jeng...............


Setelah satu jam lebih bertungkus lumus naka inilah hasilnya......
Kek Coklat ( Bersalut Coklat Masakan & coklat Urai )
Saper2 yang nak cuba buat..boleh dapatkan resepi ni Facebook aku....huhu..Selamat Mencuba...
Bye..Bye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..