Showing posts with label JaLaN2 CaRi MaKaN. Show all posts
Showing posts with label JaLaN2 CaRi MaKaN. Show all posts

Tuesday, April 17, 2012

Bercuti Di Kuala Lumpur ( Zoo Negara )

Alhamdulillah..akhirnya dapat jugak aku update blog yg dah lama tak aku kunjungi.....rindu sangat-sangat....pada kawan2 yg dah lama x jumpa...hai..apa khabar??aku dah kembali......hi3x..( syok sendiri) mcmlah ramai follower...kik3x..apapon kepada kawan2 yang tersesat ke alam ini...aku nak citer sikit, masa cuti sekolah hr tu kami sekeluarga sempat g jalan2 kat k.l...dah lama sebenarnya kami tak ke sana...semenjak pindah balik kelate rasanya dah dekat 3 thn..dulu bertiga dan sekarang kami dah berempat..lamo bebenor bunyinya tuh!!!!

Kebetulan ada saudara kahwin, so alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lenggan...ha3x....org kata menyelam sambil minum air...dapat p kenduri dapat bw anak2 p jalan2...bukan main seronoklah si Mifzal..sebabnya dah lama janji ngan dia nak g K.L...suka sesangat2.....si kecik tu tak faham apa2 lagi..tapi boleh jalan bukan main seronok dia...( ayat tunggang langgang )....

First day..kami kat umah kenduri kahwin....keesokan harinya kami berkesempatan melawati Zoo Negara...Bukan aper dah janji ngan putera sulong..dari kampung lg nak p Zoo Negara..untuk tidak menghampakan dia..kami pon pergilah sana...Jomlah tengok kami posing nih!!!jangan sakit mata dahhhhh!!!!

sazzzzz.........

*
*
*




Masamnya muka dia........inilah ank kedua kami...dah masuk setahun setengah dah...




*
*
*



*
*
*


*
*
*








Tumpang sekaki....pingu tersesat jalan..hi3x...
















 *
*
*
Inilah alkisahnya sepetang kami di Zoo Negara...tak tahu bila plak berekesempatan 
nak melawat kat sini lagi..entah2 kalau datang nanti byk plak
 binatang yg sudah mati...hihi.

SEKIAN

Saturday, July 23, 2011

~JaLaN2 WakTu PeTaNG~

Dah lama rasanya kami sekeluarga tak kuar jalan2 & lepak bersama kat Taman permainan kanak-kanak ni...Kebetulan hari ni Hubby aku ada kelapangan, so aku ajak dia utk bawa ank2 g jalan kat taman ni..Dah lama x bawa mifzal main kat sini, bukan main seronok lah dia bila tahu kami nak ke sana...Baby Raffeq pon bukan main suka , bila kuar jalan2..dapat tengok org ramai lagi lah suka diaaa....dah 2 3 hari aku asyik terperap kat dalam umh..mls nak kuar borak ngan jiran2 sebelah..bukannya aper x mood ...kalau kuar mcm cerita plak yg kedengaran..mls nak bergosip..tu duduk dalam umah jer lagi senang...kalau ank tdo..kita pon tidur ank bangun kita bangun...hi3x....
Citer punya citer, sempatlah jugak kitaorang berposing masa kat taman tadi..aku nak lepas gian bergambar ni..almaklumlah sejak ada blog ni..kalau pergi mana2 kalau tak ambik gambar tak sah....apa org kata mcm dah kena sawan nak bergambar...kah3x...!!! tak gitu Cikgu Ieda??????...Jom layan jap gambar2 nih!!..
*
*
*

 Kami tiga beanak ( mama, abang mifzal & baby raffeq ) sekali sekala dapat begambar macam ni best jugak...


 Emmm.....lagi sekali...Smiles..Klik!!!


Budak kecik ni pon nak masuk dalam kamera jugak...hihi...org baru nak belajar berjalan...


Aznor Mifzal & Aznor Raffeq...Buah hati pengarang jantung Mama & papa..


Mama & Baby....tengoklah muka mama yg cepoes tuh..x sempat nak pakai bedak...hihihi..
*
*
*

Malasnya nak upload gambar..internet slow sangat...masuk jerlah mana yg patut.....jemu dah aku nak tunggu..2 3 hari asyik nak edit gambar entry sama jer.....

Saturday, February 19, 2011

JaLan-JaLan

Petang semalam kami sekeluarga berkesempatan untuk kuar jalan2..dah lama rasanya tak kuar bersama-sama, almaklumlah cik hubby aku asyik sibuk memanjang jer..mengalahkan ahli korporat..hi3x....dah lama aku duk ajak dia nak g Pantai Timur..bukannya tak boleh g sendiri tapi jalan sorang2 ni tak best ler...kalu g ramai2 baru syok...so hari ni dah tertunai hasrat aku nih!!!!

 pertama kali ni nak bawa si rafeeq g jalan kat shoping complex...
tak tahulah macamner, harap2 tak meragam...

 Sebelum tu sajer jer nak layan anak teruna aku nih...sibuk dia nak ambik gambar..
.pantang suruh...

 Mama & Baby Raffeq...nak berposing jap!!abang tulong ambik yer!!!


Abang pon sibuk nak ambik gambar ngan baby Raffeq jugak....

 kasi peluang kat dia..kalu tak merajuk plak...
pegang elok2 baby tuh..kan jatuh plak!!

Giliran mama
 plak....smiles!!!!klikkkkkk.........

Hah...sempat g beli baju baby Raffeq...takder pilihan sangat, 
yg berkenan di hati takder size plak..so cik hubby pilih yg ni..kalu ikutkan aku tak suka sangat..tapi tak kisahla...budak kecik pakai apa pon lawa jer...
Emmm...try dulu mama...lawa tak?????hi3x..okeylah tu...ngam2 size...

yang ni aku suka,.....nasib baik ada satu jer tinggal size 6-12monts..bolehla beli utk Raffeq... 

Tomeinya dia.....hi3xx....puji ank sendiri.....
lepas g tengok pakaian baby, g cuci mata kat pakaian mama plak..just cuci mata..tak beli apapon, lepastu sebelum balik gi cari barang2 dapur...masa nak byr kat kaunter tadi,..
Rupa2 nya bermula January 2011. setiap hari Sabtu pasaraya ni buat 'Hari Tanpa Beg Palstik' kalau tahu awl2 bw beg sendiri...hi3x...
kalu nak plastik kena tambah 0.20 sen...membeli sambil menderma.0.20 utk didermakan....Bayar utk Plastik just 0.20 sen..kalau beli beg dia rm 2 lebih..bukannya sayang duit pon nak beli..memikirkan beg dah byk kat umah......tu beli plastik jer.....kui3xxxxx...
Itu sahaja utk sesi jalan2 kali ini...lain kali citer lagi yer....!!!
 

Sunday, May 23, 2010

~BeRsAMa HaRi KeLuArGa MaHkaMaH~

Sempena sambutan Hari Keluarga Mahkamah negeri Kelantan..kami sekeluarga dijemput untuk meraikannya bersama-sama...jangan jealous yer...!!heheh...kami bukan org penting dan bukan pula kakitangan mahkamah...just nak menyibukan diri,...dah org ajak apa lagi..bagaikan org mengantuk disorongkan bantal......huhu..Sebenarnya Hubby aku ni yang kenal dgn geng2 nih..buat repair komputer utk diorang....tu yg kami pon terlibat sama.......
Nak dijadikan cerita, dalam perjalanan ke Lata Tembakah, kereta kami terlibat dalam kemalangan...bukannya dengan org lain tetapi dengan kereta kawan sendiri, kereta kami terlanggar belakang kereta rg yg berada di depan disebabkan ada kecuaian org lain...nak tahu kenaper???ada seorang hamba Alllah tu..tak tahulah bagaimana cara dia berfikir,, ada gamaknya dia menggunakan kereta untuk menarik kereta yang rosak..dahlah menggunakan tali yg panjang..memang menyusahkan...disebabkan dia kami sesama sendiri berlanggar....nak buat 'u' tapi tak lepas..kereta yg menarik lepas pusingan u tapi kereta yg ditarik tak lepas..mengakibatkan tali melintang ditengah2 jalan...disebabkan tali tersebut kami terpaksa memberhentikan kereta dengan mengejut..dalam keadaan hujan yg lebat & jalan yg licin kereta tidak dapat dikawal....huhu..sadisssssssssssss....

Dalam keadaan yg tidak berapa mengembirakan..tetapi masih berupaya lagi untuk berposing...heheheh

Airnya sejuk..memang sesuai kalu mandi di dalam keadaan cuaca yg panas terik...tapi malas nak salin baju lah palk..





































LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..