Sunday, March 13, 2011

Makan Kenduri

Hari ni aku dijemput utk menghadiri majlis kenduri kahwin ank sepupu cik hubby aku...dah pakat dengan adik ipar, kak ipar & mak mertua nak g sama2. Jenuh duk tunggu kat umh cik hubby aku tak balik2 lagi..adik ipar aku mesej nak g kul 3 tapi jam dah 3.30 ptg ..confirm tak jadi dah nih..!!bisik ku dalam hati..Bukan main lagi ni..make-up dah siap nih!!hi3x..dah ingat tak jadi aku pon g sapulah lisptik yg telah ku sapukan dibirku ini...kelakarlah plak rasanya...dekat kul 3.45 ptg cik hubby aku pon balikla...Tak siap lagi.??? katanya padaku..eik..ingatkan tak jadi doh....jawab ku..."kui3xx...dengan secepat mungkin aku bersiap pakai baju n tudung....nasib lah baju dah standby tadi..Jadilah jugak akhirnya ku g makan kenduri...

Tinggal abang & baby Raffeq kat Cik Hubby...jagalah jap...!!ingat nak bawa g tinggal umah Mak mertua tapi si Mifzal tidur, kejutkan dia tak nak bangun...so aku tinggalah ...
*
*
*
*
Dalam kul 4.00 lebih sampailah umah pengantin perempuan..., masa aku sampai pengantin tengah bergambar & masa aku naik atas umah tu..pengantin dah turun ke bawah utk makan beradab..sempat jugaklah aku masuk dalam bilik pengantin utk bergambar, walaupon tak byk tapi bolehla...nak buat kenang-kenangan org kata...nak ambik kat pelamin ..malu, tu ambik kat dalam bilik jer...hi3x...

Sempat ambik gambar pelamin..merah & putih warna temanya....comel jugak kan??

2 mempelai sedang bersanding...

Barang hantaran pihak perempuan  utk pengantin lelaki

Barang hantaran pengantin lelaki utk pengantin perempuan

Sempat berposing dalam bilik pengantin bersama adik ipar...
cepat2 suruh sepupu ambik takut nanti pengantin masuk nak bergambar..


 *
*
*
Lepas sesi bergambar kita pon turun utk menjamu selera,
nasi putih , daging gulai, ayam percik & sambal belacan sedap sunggoh...
walaupon di rumah tasi aku dah mkn nasi, tapi tetap mkn ...hi3x..sekarang ni mood mkn menjadi-jadi , berat badan aku pon makin naik dah...sekarang ni dah naik jadi 50 kg dah..daripada 45 sebelum ni...
Lepas jer mkn nasi, tengok ada bubur pulut hitam & labu sira..adussss...labu sira!!!kegemaran ku..makan je lah...( sakit badan tak tau!! )
Sudah semuanya....aduiiii....kenyang tahap kaban la....rasa tak boleh nak jalan..tapi tak boleh lama2 dah..tepon dah berbunyi,...cik hubby call katanya ank aku dah bangun....sebelum balik, kena aiskrim plak 1 kon..hi3xx..ais krim percuma lagi.....Balik dengan hati yg senang
& perut yg kenyang....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..