Showing posts with label RAffeQ StoRy. Show all posts
Showing posts with label RAffeQ StoRy. Show all posts

Monday, July 25, 2011

Raffeq dah masuk 10 bulan


Pejam celik pejam celik dah masuk 10 bulan Raffeq...dah besar ank mama ni...tapi x leh nak berjalan lagi...tapi dah boleh berdiri dah...harap2 raya nanti dapatlah dia berjalan.....Alhamdulillah...dia tak byk ragam, senang nak jaga..kalau nak kemana-mana tinggal pon takper...dia x nangis...nangis time lapar & nak tidur ... Tak macam abang dia masa kecik2 dulu suka sangat menangis..dari lahir sampai  bulan asyik nagis jer..tak th kenapa???jenuh g berubat..biasalah bila kat kg..mcm2 cara..ikut org2 tualah katakan...

Alahai...matanya selalu bengkak...nak kata sepet tak jugak..hihi..ikut muka sapalah yer?????
Mama doakan semoga membesar dengan sihat & cerdas..Menjadi ank yg baik dan solehah..Amin...

Wednesday, May 11, 2011

Raffeq Anakku Sayang

 Pejam celik, pejam celik..dah nak masuk 8 bulan si baby Rafffeq ni...bukan main tembam lagi dia...apa ketidaknya, selera makannya bukan main lagi..suka tengok bila tak berbaju..makin nampak ketembanannnya...hi3x...

 Dan sekarang ni dah pandai berposing..bila nak snap gambar dia..bukan main lagi tersenyummm....
Tapi dalam 2 3 minggu ni..dia dah pandai bangun, nak panjat segala benda yg boleh dipanjat..terkejut jugak sebabnya begitu cepat proses perkembangannya...tak sama dengan abang dulu..abg dulu 10 bulan baru boleh bangun...

 tengok bukan main lagi...

 Smiles.....Klik!!!!!


 hati2 nantikan jatuh......

 eik..apasal tiba2 kuar gambar kasut plak ni???emm..mcm tak paham2 plak..ga,mbar selingan..sajer nak tunjuk kasut baru nih....!! First time beli kasut utk baby Raffeq....

Comel tak???pening kepala nak memilih...byk sangat yg comel2.
kalau utk baby girl lagilah comel..
Baby Raffeq cepat2lah membesar..tak sabar nak tengok dia berjalan nati...
Mama Love You...muahhhhhh!!!!!

Monday, March 14, 2011

Baby Raffeq & Mifzal

Hari ni nak bawa Rafeeq g klinik, nak cucuk dia...
mesti nagis lah tu nanti. Sebelum tu sajer je nak posing2 dulu...dah lama tak ambik gambar Rafeeq ngan Mifzal, dah makin nak sama ngan muka abang dah muka si Raffeq ni..ramai yg cakap muka dia sekarang ni dah sama sangat ngan muka abang dia..hi3x....yealah dah nama adik abang, mestilah samakan????

Naper sayang..asyik nganga mulut jer...

Emmm...abang , tadi bukan main taknak masa mama nak ambik gambar..
lepastu dia plak yg beriya-riya

Sama tak muka kita dua?????

Naper tu abang??



Alahai..tembamnya, ank mama...

Tutup mulut tu, nantikan masuk lalat...
*
*
Sekian utk kali ini, kisah anak2ku...Sekejap jer masa berlalu, Raffeq dah nak masuk 6 bulan...
tak sabar nak melihat dia makin membesar..semoga Mifzal & Raffeq ,
membesar dengan sihat & jadi ank yg baik.
...AMIN...


Monday, February 21, 2011

Raffeq 5 Bulan

 Amboi....sedapnya baby Raffeq tido....kalau cam ni, bolehlah Mama Raffeq layan Blog & Facebook..hihi
hari ni masuklah 5 bulan umur Raffeq, rasa kejap jer!!!dah besar dah!!!!sekarang ni dah boleh menarik dada...( mengengsot )

 tengok...mama sibuk main internet..dia pon sibuk nak pegang keybord...


 Smiles.......Klik!!!

Tak caro doh ore nak ambik gambar dio...sibuk duk nak pegang laptop....
Aznor Raffeq anakku..semoga membesar dengan sihat.Jadi anak yg baik & soleh...Semoga dirimu sentiasa dilingkari kesejahteraan.....Amin

Wednesday, January 26, 2011

Si RaFFeQ DeMaM


Kesiannya si Raffeq nih....kena selsema
Batuk + kahak masih tak hilang-hilang..nak bernafas pon tak selesa...."selsema cepatlah dikau menghilang.."

Hari ni dah masuk 5 hari dia batuk + selsema...dah pergi Klinik, dah bagi mkn ubat tapi still sama...nasib baiklah dia ni tak meragam..
walaupon tak sihat ...masih lagi bermain...cuma time mkn ubat jer..mesti dia menangis..dah pandai x nak mkn ubat...kecik2 dah pyh mkn ubat..ikut jejak abang lah tuh..!!abang dia sampai sekarang pon susah nak mkn ubat....

Tengok hari ni cam ner???kalu tak hilang lagi...nak kena g sedut kahak kat hospital...

Semoga cepat sembuh anakku....

Monday, November 29, 2010

Sukanya...

Suka tengok bila Aznor Raffeq tak berbaju...heheh...bukan apa melihat tubohnya yg makin hari makin membesar tu..lag seronok...berisi sunggoh..berketul-ketul..sampai dagu dah jadi dua..pipi dah jadi tembam...jenuh nak mendukungya...

Aksi tak berbaju...untuk kenang-kenangan..bila dia besar nanti
bulihla nak tunjuk....huhu..mudah-mudahan panjang umur,
murah rezeki & jadi ank yg baik...


cak....!!!...tengok dah senyum....


Control macho tu.....!!


senyum lagi...cayang2 ank mama bucuk-bucuk.....


nanti kita posing lagi yea!!!...nak tdo dah ni....

Saturday, November 27, 2010

~RaffeQ 2 month~

Jap jer rasa..dah masuk 2 bulan baby aku nih...bukan main semangat lagi dia..tengok pipi tu montel jer...muka dah jadi bulat dah....suka tengok...


Sekarang ni dah pandai senyum..tengok dia tersenyum......

Comelnyo dia..............


Hitam manis lagi..hehheh....takper..hitam tu menawan....

Friday, November 5, 2010

~ CD Pertama Aznor Raffeq~

Dah lama saing-saing duk syor suruh try guna lampin moden nih...aku bukannya x sir try..tapi masa diorang duk syor tuh..aku takdok baby...anak aku hok sulong tu pon doh tak pakai lampin..so kena tunggu second baby lah...alang2 dah ader baby baru nih aku baru nak try pakaikan kat baby...yolah duk dengar saing2 kato bolih jimat...aku pon duk tengok2 ..cari2 dalam internet nak tahu lebih lanjutlah katakan..yolah mugo masa tuh x nok byg lagi camner pampers hok bulih basuh nih..!!!hehheh...


Rupa-rupanya inilah dia ......barulah aku tahu...kui..kui....( darat sunggoh )hehehe..aku just beli 2 helai..yolah baru nak try...( hello kitty Babyland printed & Hitam putih Sunny baby )

Tapi kalu guna benda alah ni...janji kena rajin nak basuh..yola kalu guna hok pampers biasa tuh...terus buang jer lepas baby kencing @ berak yg ni dah memang nm dia pon pamper boleh dibasuh dan digunakan semula..jadi kena basuhla...bagi ibu yg x bekerja mcm aku nih..x jadi masalah setakat nak basuh membasuh ni..yola tak sibuk mcm ibu yg bekerja...


emmm....Aznor Raffeq with CD


Kelihatan cantik & menarik..kalu x pakai seluar pon dah ok...sebab CD ni kelihatan spt seluar dah...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz................zzzzzzzzzzzzzzzz............

sedap sunggoh tdo..

Lena terus................

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..