Saturday, March 12, 2011

Kek Pisang Coklat

Selamat petang semua...
Aku baru jer siap buat kek pisang ni, hujan2 ni kalau ada makanan utk dimakan sedap jugak..
Pertama kali seumur hidup aku buat kek pisang ni, sebelum ni x pernah buat pon ..tapi bila tengok resepi kat dalam internet rasa macam senang jer..
mcm kek2 yg lain jugak..so aku pon try lah utk membuatnya...
Sambil duk jaga anak sambil buat kek nih!!
maklumlah ada ank kecik nih mcm tulah....Inilah dia hasilnya .. kek aku yg telah siap dimasak...

Nasib baiklah menjadi Kek Pisang Coklat ni....Makin syok nak msk..hi3xx..
Aku ambik resepi ni kat My Resepi..
Resepi sebenar tak letak coklat, tapi aku sajer letak..suka2 .
Makan masa kek panas2 lagi sedappp.....

Byk keping jugak dapat bila dipotong-potong, 
untuk tidak membazir aku bagi sedikit kat jiran sebelah..
bukannya apa nanti kan tak habis plak...Daripada buang nanti baik lah kita sedekahkan sikit kat jiran2...dapatlah pahalanya nanti..hi3xxx...

Tak berapa cantiklah gambarnya...
tak tahulah kamera aku ni...
Biasalah kamera murah..mcm tulah gamaknya!!!hi3xxx...
Saper2 yg nak resepi ni bolehlah layari My Resepi .com. 
Tapi kalu yg mls nak search kat situ..sini aku ada salin resepinya..

Bahan2nya
2 cawan Tepung gandum
1 cawan pisang ( dilecek)
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh baking powder
3/4 cawan gula ( kurang manisla )
3/4 cawan minyak
3 biji telor
Coklat masakan ( diparut )

Cara2nya
Pukul telor sampai kembang ( aku just blend jer ). 
Masukan pisang, gula,minyak &
akhir sekali masukan tepung sedikit demi sedikit bersama dgn soda & baking powder. 
Kacau bagi rata. Selepas itu kalau yg nak masukan
coklat tu bolehlah parut sikit2 dalam bekas adunan kek tadi..Lepas itu kukus selama
1/2 jam atau 45 minit.

WASSALAM
&
SELAMAT MENCUBA

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..