Saturday, October 9, 2010

~Tibalah Detik yg di Tunggu~

Kini kandunganku telah mencapai 9 bulan lebih..perutku mulai terasa sakit-sakit..apakah itu tandanya aku akan melahirkan baby keduaku..malam 21/09/2010..perutku makin sakit..akhirnya aku mengambil keputusan untuk ke hospital..kira-kira jam 1.00 pagi aku ke hospital...setelah mendaftar dan nurse menjalani rawatan ke atas kandungan ku..akhirnya lebih kurang kul 3.00 pagi aku dimasukkan ke wad....lebih kurang jam 3.45 perutku makin sakit dan pintu rahim ku sudah terbuka4cm...akhirnya aku di hantar ke Labour room...
Setelah bersusah payah...bergadai nyawa..akhirnya kira-kira jam 6.15 pagi..aku telah selamat melahirkan...baby boy seberat 3 kg...Ya tuhan..alhamdulillah..akhirnya semua berjalan dengan lancar..sesungguhnya aku bersyukur padamu.....dengan rahmat mu aku selamat melahirkan.......

Thursday, October 7, 2010

~Hari Lebaran~ 2010

Salam lebaran untuk semua....tahun ni macam biasa menyambut pagi raya di rumah mertua. Bukannya tak sambut di rumah mak sendiri..tapi keadaan tidak mengizinkan...insyaallah...biasanya kalu tiada aral melintang...sebelah petang akan berangkat ke rumah keluarga aku plak...
Sebelum menziarahi jiran tetangga...beraya kat umah dulu..posing2 with kak ipar ..layan tetamu yg datang dulu...

Bersama adik ipar...


Tengoklah mak buyong berposing..masih menawan lagi!!!!!heheh...

Mama & Mifzal...


Pasangan Bahagia selamanya ( papa & mama)



Tahun ni kami memilih warna hijau...pilihan yang spontan gara-gara takder baju aku...sepatutnya dlm perancangan nak pakai warna turqoise..tapi pilih punya pilih baju utk ibu mengandung ni...tak jumpa warna tuh..last2 jumpa warna yg aku paki nih...hehehe..apapon raya tetap raya.......


Papa & mifzal...
Anyway....Buat teman-teman, kaum keluarga...Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin..Ampun Maaf di pinta jika Tersalah kata, tersasur bahasa..semoga kehadiran Syawal tahun ini lebih memberi erti dalam hidup kita....Amin..

Monday, August 9, 2010

~Mifzal Birthday~

Tanggal 08.08.2010 genaplah 5 tahun umur putera sulongku...Selamat Hari Lahir sayang, semoga sentiasa sejahtera dan dirahmati dan semoga menajadi anak yg baik & soleh buat mama & papa...
Tahun ni celebrate kat sekolah jer dia punya birthday..almaklumlah dalam keadaan yang membuncit ni...x larat nak buat kerja tambah2 nak buat makan2 kat umah y sememangnya memenatkan...so bg cikgu dia yg uruskan ....

Tak sabar nak potong kek tuh!!!

Mana cikgu nih....tak sabar2 nak rasa kek mifzal nih!!


Di kelilingi bunga-bunga yg cantik & manis belaka...yg mana satu jd pilihan hati..huhu


Amboi....bersama dara-dara lagi....bukan main lagi anak teruna aku nih!!

Insyaallah....tahun depan kalu ada rezeki..mama akan celebrate kat umah ....sebenarnya dia tak puas hati buat kat sekolah..nak buat kat umah jgk....

Sunday, August 1, 2010

~Menunggu Detik-detik.........~

Rasanya dah lama aku tak update blog aku nih..terasa rindu plak...anyway takder aper yg nak diceritakan...cuma semakin dekat hari kelahiran baby kedua aku nih..semakin berdebar-debar plak...mungkin tak sabar nak menimang cahayamata setelah 5 thn berlalu....walaupon anak ke2 tapi mcm nak menanti kehadiran cahayamata pertama plak!!!hehehe..
Semalam sempat aku g shoping pakaian baby...pergi sorang2 taklah best sangat..yoler..myhubby sibuk dgn kerja dia..so aku p sorang2 jer...beli aper yg patut jer..takut nanti membazir plak...kalu ikutkan hati nak beli semuanyer baju yg aku tengok tuh!!maklumlah baju baby ni lawa-lawa..nak2 baju baby girl..memandangkan aku dah g scan hari tuh...dan doktor pon ada cakap berkemungkinan baby aku nanti tuh baby boy..so persiapan aku lebih kepada baby boy ler..tak taulah..kot2 nanti kuar baby girl nayer nih...heheh.
Apapon..semoga aku akan selamat melahirkan dan semoga Allah mempermudahkan segala urusan ku nanti....Amin...

Sunday, May 23, 2010

~BeRsAMa HaRi KeLuArGa MaHkaMaH~

Sempena sambutan Hari Keluarga Mahkamah negeri Kelantan..kami sekeluarga dijemput untuk meraikannya bersama-sama...jangan jealous yer...!!heheh...kami bukan org penting dan bukan pula kakitangan mahkamah...just nak menyibukan diri,...dah org ajak apa lagi..bagaikan org mengantuk disorongkan bantal......huhu..Sebenarnya Hubby aku ni yang kenal dgn geng2 nih..buat repair komputer utk diorang....tu yg kami pon terlibat sama.......
Nak dijadikan cerita, dalam perjalanan ke Lata Tembakah, kereta kami terlibat dalam kemalangan...bukannya dengan org lain tetapi dengan kereta kawan sendiri, kereta kami terlanggar belakang kereta rg yg berada di depan disebabkan ada kecuaian org lain...nak tahu kenaper???ada seorang hamba Alllah tu..tak tahulah bagaimana cara dia berfikir,, ada gamaknya dia menggunakan kereta untuk menarik kereta yang rosak..dahlah menggunakan tali yg panjang..memang menyusahkan...disebabkan dia kami sesama sendiri berlanggar....nak buat 'u' tapi tak lepas..kereta yg menarik lepas pusingan u tapi kereta yg ditarik tak lepas..mengakibatkan tali melintang ditengah2 jalan...disebabkan tali tersebut kami terpaksa memberhentikan kereta dengan mengejut..dalam keadaan hujan yg lebat & jalan yg licin kereta tidak dapat dikawal....huhu..sadisssssssssssss....

Dalam keadaan yg tidak berapa mengembirakan..tetapi masih berupaya lagi untuk berposing...heheheh

Airnya sejuk..memang sesuai kalu mandi di dalam keadaan cuaca yg panas terik...tapi malas nak salin baju lah palk..





































~MakaN2 Sempena My BirtHDay~

Dah seminggu berlalu..barulah boleh upload gambar-gambar ni..bukannya aper, kamera member pinjam..so hari ni baru berkesempatan nak masukan gambar nih...takder yg menarik pon just makan-makan jer sempena birthday aku...kali ni takder kek..apapon im enjoy jer.....huhu..

















Tak berselera nak makan...tak perasan plak ayam dia kali ni letak perisa lada hitam...aku memang tak suka....kalu tahu awl2 confirm tak datang cni...plan tempat lain...tapi dah sampai dan dah order pon...bila makan baru perasan rasa dia lain macam jer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..