Sunday, December 19, 2010

~CuBaaN YaNg PeRtaMa~


Semangat yg membuak-buak untuk membuat kuih,..
aku telah menyediakan segala macam peralatan dan bahan-bahan untuk menghasilkan kuih Sri Muka ini...akhirnya dengan penuh keyakinan & dedikasi aku telah membuat kuih ini..maka dengan rasa bangganya ...cubaan yg pertama kali ini aku telah berjaya mengahasilkan kuih sri Muka ini dengan jayanya..... ..
*
*
*
*

Hasil dari tanganku....nampak canti hijaunya....menambah lagi selera aku ni..kuih ni memang menjadi kesukaan ku..tambah2 yg kat atas ni ( hijau )...Ini sebelum dipotong...

*
*
*

Selepas dipotong...nampak tak..???
pulutnya yg lapisan bawah tu tak berapa cantik..ini kerana ia agak lembik...aku terlebih letak santan..sedap memangla sedap..sebab lemak..tapi pulut menjadi lembik dan susak nak dipotong...ianya melekat-lekat....
kalu nak dijual memang tak boleh tak cantik dah susah dipotong...
*
*
Thats all untuk kali ini...
nanti aku akan cuba buat kuih yg lain plak...bagi yg baru nak mencuba
selamat mencuba..resepi boleh didapati dalam internet...heheh
Good Luck!!!!

*********

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..