Friday, December 24, 2010

Telor Bungkus

Resepi dua hari yg lepas..x sempat nak update,
dah tak tahu nak masak apa untuk 'dinner'...
*
*
buka peti ais tengok ada daging, ayam, carrot n timun batang...
so aku pikir2 boleh nak dijadikan telor bungkus nih....lagipon dah lama tak masak resepi ni..lama2 tak makan rasa sedap...tanpa melengahkan masa aku pon bersiap sedia untuk menyediakan intinya...hihi..

*
*
*


Daging, ayam, carrot timun batang...
semua aku campor ( potong kecik2 )...masak dgn sos tiram & sos cili...
perasa mengikut citarasa sendiri.....


Inilah hasilnya....hiasan tu sajer jer nak habiskan stok lada & tomato ..kalu tidak duk buruk dalam peti ais..Anak aku tanya mama nak masuk tanding ko??masak comel2 nih...hehehe...Inilah lauk untuk hidangan makan malam kami....satu lauk jer dah cukup sebab kat dalam tu dah ada bermacam jenis rasa dah..hihi
Itu sahaja untuk kali ini....
semenjak 2 menjak ni asyik duk masukan cerita tentang masakan jer..bukannnyer aper...takder cerita lain yg kurasa menarik utk diceritakan di sini....lagipon blog ini hak milik persendirian ..jadi kita punya sukalah nak masukan apapon....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..