Sunday, February 6, 2011

Acara Melipat Kain...

Dalam banyak2 keje umah..keje ni lah yang paling malas aku buat,
melipat kain ni bukannya lama pon sebenarnya..nak tak nak kena buat jugak...yealah kalau tak saper lagi yg nak tolong buatkan...
Melipat kain ni pon nak kena ada kesabaran yang tinggi jugak...

*
*
*

Nak mula tu yg susah, tapi kalu dah start buat ok jer...
kena ambik 'mood' dulu, org kata....
Hari ni mood aku agak baik dan rasa rajin,
tak rajin apernya bila dah tengok takder kain dah di atas almari...
jenuh nak mencari dalam raga yg bertimbun-timbun ni...

Ha3xx...ambik kau!!( byknya mak hoi...)
jgn terkejut plak tengok kain yg bertimbun-timbun tak dilipat nih,..
rasanya kalu nak menyorok kat dalam tu pon boleh,
tapi yg paling sennag nya, segala baju & seluar yg boleh disangkutm, aku just sangkut jer, bukannya apa jimat masa & tenaga...nak ambik pon senang...


Akhirnya siap jugak kain yg aku lipat..
nanti kalau dah diletakan di dalam almari,
rasanya taklah tersusun macam tu dah..
maklumlah kalau ank aku ambik baju dia main tarik2 jer.,..habis berselerak baju..

*
*
*

Bila semua kain2 dan baju2 siap dilipat terasa begitu leganya hati aku ni..
bukannya apa kalu setiap kali melihat kain2 yg bertimbun dalam raga,
rasa tak tenteram,... berserabut jer....kalau hari2 lipat taklah banyak sangat..tetapi yg jadi macam ni , sebab duk kumpul banyak2..
tapi bila dah makin byk..lagilah malas...

Saturday, February 5, 2011

~My Anniversary~

Sebenarnya anniversary aku ni dah lama lepas..tapi sajer baru nak masukan kat dalam blog nih...
21.01.2011
merupakan hari ulangtahun perkahwinan kami yg ke 7thn ..
sedar tak sedar sudah masuk 7 tahun kami melayari bahtera rumahtangga bersama...pelbagai ranjau onak duri, suka duka,,namun bersyukur pada Ilahi kerana kami masih lagi bersama...& kami telah dikurniakan 2 orang putera yg comel2 belaka...
hu3xx..
Sebagai isteri aku sentiasa mendoakan agar perkahwinan yg dibina akan terus berkekalan selamanya...

Kepada suami ku En Azizee..Terima kasih kerana menerima diri ku seadanya..
terima kasih juga kerana menyayangi & membahagiakan diriku seadanya...
semoga kasih sayang yg tercipta ini kan terusAlign Centerbersemi & mekar harum mewangi setiap masa..semoga cinta kita akan terus membawa kita ke syurga....AMIN..

NASI GORENG

Inilah sarapan ku di pagi ini...
memandangkan nasi putih yg semalam ada lebih banyak..
so untuk tidak membazir aku goreng jer..jadilah ia nasi goreng...Nasi goreng aper???..entahler...tak ada tajuk nasi goreng ni..UMUM...
hu3XX..just campur sayur +udang+sotong...

Sajer letak udang lebih...baru best...

Nyum...nyum.....jom makan!!!....
Alhamdulillah...
kenyang sudah....

Wednesday, February 2, 2011

~ JoM P PaSaR MaLam~

Malam ni pasar malam kat bandar Tanah Merah ..
Kalau duduk kat umah aku ni,
taklah jauh sangat..rasa malas nak masak
&
cik hubby aku pon tak nak mkn nasi..
jadi dia suruh aku g beli makanan kat pasar malam jer.....
terasa nak makan sate & colek buah...
sementara menunggu cik hubby aku selesai solat magrib aku sempat berposing dulu..
bukannya apa, nak tinggal baby kat dia..
jauh sekali ler cik hubby aku kalau nak ajak dia g pasar malam..tak pernah nak..kalu nak mkn aper2 aku lah yg jadi tukang beli nyer....


Aksi yg tak berapa nak menggoda.....


ok tak???buat2 ok lah yer...biar tak ok pon....hi3x..

Align CenterDah ok...'kata anak aku..'mama comel doh.....kembanglah mama....

Senyuman ada makna ni...


Biarlah rahsia...hanya aku dan diriku....

Ha3x...
ini sajer yg tinggal....
tak sempat nak snap gambar awl2..
maklumlah, balik2 umah ank nangis..nak nyusu....hi3x..


Sate ni pon ini sajer yg tinggal..just beli RM 5, bukannya Align Centeraper..kat umah aku nih..tak boleh beli makanan byk2..
takder org yg nak berabiskan...
Minggu lepas pon dah beli sate...minggu ni sate lagi...
Inilah menu makan mlm kami kalau tak nak mkn nasi..padahal sate ni pon ada nasi jugak..hi3x...tapi nasi dia lain sikitlah.....kan?????hu3x..

~JeJaK KaSiH~

Detik 01.02.2011
telah menemukan 3 sahabat yg telah lama terpisah dek kerana masa & keadaan....
macam jejak kasih di TV 3 lah pulak!!!hi3xx...
sebetulnya memangla lama kami bertiga ni dah lama tak jumpa...sebelum bercerita dengan lebih lanjut lagi, eloklah kiranya aku memperkenalkan tuan empunya diri dulu....bagi 'glamour habis' gitu...kik3xx....
*
*
*

*
*
*

Yang pakai tudung pink tu, ..
yg comel lote tu nama dia saipura...kiranya kawan baik akulah...
kami sekelas masa tingkatan 1 sampailah tingkatan 5.
&
Yang pakai baju purple..muka 'cepores' semacam jer tu ..akulah tu...kui3xxx
Kami ni sekampung, tapi nama jer sekampung tapi setahun lebih tak jumpa...bila dah berumahtangga, punyai keluarga..masa tu terbatas org kata..tambah2 sekarang aku ada ank kecik,..lagilah susah nak berjala-jalan...

*
*
*

Align Center*
*
*

Sama cantik & sama comel..
yang pakai tudung pink ni bukan main lagi senyum dia..
sampai nampak gigi...dan yg sebelah dia plak tersenyum termeweb jer..
manis sekali dihiasi tahi alat di atas bibir tuh...hu3xx...
( jangan marah yer!!)

Yang sebelah aku ni plak..Faiza,..Teacher Faiza....
( yg tersenyum termeweb tadi )
Seingat aku kami last jumpa hari tu masa aku kahwin 7 tahun yg lepas..
lama betul tu....!!
dan kami dapat berjumpa hari ni sebab kebetulan abah dia beli umah kat Taman Barakah ni jugak...tidak jauh dari umah yg aku duduk ni...
Bila lama tak jumpa dah dapat berjumpa nih..macam2 cerita yg nak dikongsikan bersama...
masa berlalu terasa begitu singkat jer...
Takpelah Kepada Puan Saipura & Puan Faiza, harap kita dapat bertemu lagi...
dan aku nak mintak maaflah seandainya ada tersalah kata, tersasur bahasa semasa kita bercerita..almaklumlah bila lama x jumpa nih..mcm2 cerita yg nak diceritakan takut terlebih kata jer...Semoga persahabatan kita akan berkekalan hendaknya..
Amin..
*
*
*

Saturday, January 29, 2011

~SRi KaYa~

Hujan renyai-renyai yg turun membuatkan perutku terasa lapar..
tak tahu apa yg nak dimakan..
makanan pon tiada di dapurku....ku intai2 barangkali ada brg2 di dalam almari ...yg boleh dijadikan juadah petang ni....umm..nasib baiklah ada beras pulut..tanpa berlengah-lengah lg aku pon sediakan bhn2 utk memasak pulut Sri kaya ni...
emmm...kuih ni mmg kuih yg aku suka tambah2 yg warna coklat tu....
sedap....

*
*
*
*



Inilah hasil kuih yang telah siap dimasak..
gambar tak berapa cantik sebab guna crystal eye notebook...
kamera adik pinjam..so utk tidak lepaskan peluang nak masukan nya dia blog ku ini..
terpaksalah guna apa yg ada..hihi..
tak kisah janji dapat 'share' bersama-sama kawan...

Maaf...gambar ni ada sedikit gangguan...
tiba2 jer ank aku kat belakang tuh..
dahlah tak berbajxu....
hu3x..
takpelah takyah tengok budak tuh!!!tengok gambar kuih jer..
pura2 tak ada org kat belakang tu....

Bagi mereka yg ingin mencuba boleh mencuba resepi ini...
resepi ni aku ambik dr salah seorang guru masa mengajar kat SMK Alor Pasir dulu...
sekali buat dah jadi..
senang saja....

BAHAN2 NYA ( Hidangan utk 3 org sajer )

LAPISAN BAWAH

1 Cwn beras pulut
sedikit santan &
air sedikit garam ( dikukus @ masak mcm biasa )
lepas masak tekap didlm loyang

LAPISAN ATAS

3 biji telor
1 setengah keping gula melaka
sedikit gula
sedikit air
semua bahan dicairkan dalam periuk kecuali telor
setelah semuanya sebati masukan di atas lapisan pulut
kemudian kukus sehingga masak

~~:SELAMAT MENCUBA:~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..