Wednesday, October 3, 2012

Sekadar Nasi Goreng...


 Assalam semua....
Malam ni aku berkesempatan untuk mencoretkan
 sesuatu di ruangan blog yg dah lama aku tinggalkan...Anak2 dah tido..jadi maknya pon ambik kesempatanla nak online sekejap.....Sementara ada masa ni , 
aku sajer nak tayangkan di sini menu mkn malam kami 
yg agak simple...hi3x..nasi goreng + telor mata & nasi goreng pataya...
Sebenarnya tak tahu nak mask aper, ..goreng paling senang & cepat..
( nampak sangat malas kan????)

 *
*
*

  
Nak dapat hasil yg enak ...aku gunakan serbuk "secukup rasa..."
dalam masakan ni..memang sedap..!!tak cayer ..cubalah sendiri....!!
Ini untuk my hubby.....


Haaa...ini plak untuk au sendiri....
Amacam jadi tak aku bungkus....
Susah jugak nak buat telor bungkus ni..silap haribulan jd berlubang..h3x.

Kita bagi nama dia... 
Nasi Goreng Secukup Rasa + telor mata & Nasi Goreng Pataya 
Versi McNor..

*
*
*


Tumpang sekaki....
Puding ni, aku buat dalam minggu lepas...baru nak masukan...
Lapisan Kastard...( kali ke-2 buat benda alah ni...
sebekas ni aku jer yg mkn..caya tak???)
maklumlah org kat umh aku semuanya x suka...

Lapisan atas...Fruit Coctail with jelly...
memang sedap....
la..la...la...la..
*
*
*
*
>>>>SEKIAN>>>>

Saturday, September 29, 2012

Besday Mifzal & Raffeq 2012

Selamat Hari Lahir utk putera2 mama...Mifzal & Raffeq..
semoga panjang umur & jadi ank yg baik dan soleh..
Amin..

Sepatutnya Besday abang 08.08.2012 tapi memandangkan hari tu 
jatuh pada bulan puasa , maka trepaksa ditunda ke hari lain...kebetulan besday 
baby Raffeq plak bulan 21.09.2012, jadi aku
 celebrate dua2 nya sekali..mudah, 
cepat & jimat....bukan setakat 
2 in 1, jadi 3 in 1...sekali n "open house" yg tak berapa nak open...
hi3x....





Duka kalut sibuk..sampai tak ingat 
nak snap gambar...
sempat ambik gambar kek jer...apapon layan jelahhh...





Juadah yg disediakan..
Nasi Himpit & kuah kacang, rendang ayam, 
roti jala & kari daging.bihun goreng,
kek batik agar2 & buah tembikai.....simple jer..i masak sendiri tau!!!!! kih3x..

 kek Mifzal..aku pilih perisa vanila....


Raffeq palk perisa coklat..sengaja beli 2,
dapatlah merasa keduanya sekali...


Sempat nak potong kek...
dia tanya kenapa tak nyanyi lagu besday..hi3x...


*
*
*
 Tara....hadiah untuk Raffeq....kesian duk berebut
 nak naik basikal abang..tu beli untuk dia satu...abang plak dia beli jip control  ..
x sempat nak ambik gambar....
apapon harap diorang berdua hepy...
tambah2 si Abang dia sebenarnya yg bersungguh nak sambut besday..
baby tak retia apa2 lagi...
yealah kecik lagi...x pandai lagi nak potonhg2 kek.....
*
*
*

S.E.K.I.A.N


Raya Aidilfitri 2012

Rasanya dah berbulan-bulan aku tak online & berblog.
.Entahler kalau ada masa..pc plak yg rosak...time ok aku plak yg mls + takder masa...ni barru
 berkesempatan nak berblog kembali...

*
*
*

Walaupun raya dah lama berlalu..tapi takpelah apa boleh buat..
aku baru berkesempatan 
nak upload gambar2 raya hari tu....emm...tahun ni tema kami sekeluarga warna grey...
tak rancang pon nak buat baju raya colour ni..Tapi comey jugak kan colour ni???hi3x...

















*

*

*
 Sekian utk kali ini....
kita sambung raya thn depan plak gamaknya.....

Sunday, May 20, 2012

Tuesday, April 17, 2012

Bercuti Di Kuala Lumpur ( Zoo Negara )

Alhamdulillah..akhirnya dapat jugak aku update blog yg dah lama tak aku kunjungi.....rindu sangat-sangat....pada kawan2 yg dah lama x jumpa...hai..apa khabar??aku dah kembali......hi3x..( syok sendiri) mcmlah ramai follower...kik3x..apapon kepada kawan2 yang tersesat ke alam ini...aku nak citer sikit, masa cuti sekolah hr tu kami sekeluarga sempat g jalan2 kat k.l...dah lama sebenarnya kami tak ke sana...semenjak pindah balik kelate rasanya dah dekat 3 thn..dulu bertiga dan sekarang kami dah berempat..lamo bebenor bunyinya tuh!!!!

Kebetulan ada saudara kahwin, so alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lenggan...ha3x....org kata menyelam sambil minum air...dapat p kenduri dapat bw anak2 p jalan2...bukan main seronoklah si Mifzal..sebabnya dah lama janji ngan dia nak g K.L...suka sesangat2.....si kecik tu tak faham apa2 lagi..tapi boleh jalan bukan main seronok dia...( ayat tunggang langgang )....

First day..kami kat umah kenduri kahwin....keesokan harinya kami berkesempatan melawati Zoo Negara...Bukan aper dah janji ngan putera sulong..dari kampung lg nak p Zoo Negara..untuk tidak menghampakan dia..kami pon pergilah sana...Jomlah tengok kami posing nih!!!jangan sakit mata dahhhhh!!!!

sazzzzz.........

*
*
*




Masamnya muka dia........inilah ank kedua kami...dah masuk setahun setengah dah...




*
*
*



*
*
*


*
*
*








Tumpang sekaki....pingu tersesat jalan..hi3x...
















 *
*
*
Inilah alkisahnya sepetang kami di Zoo Negara...tak tahu bila plak berekesempatan 
nak melawat kat sini lagi..entah2 kalau datang nanti byk plak
 binatang yg sudah mati...hihi.

SEKIAN

Wednesday, April 4, 2012

Rindunya nak kembali menulis kat ruangan ini...dah dekat setengah tahun aku x lawati blog aku sendiri....rindu sangat nak jenguk blog member2 yg lain....Tunggu yea!!!!Byk benda rasanya nak cerita tapi tak berkesempatan....Nanti kalau dah free sikit...ada kelapangan nak masuk byk2 story yg dah tertunda....Tak kisah kan??hi3x...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..