Wednesday, March 9, 2011

Agar-agar santan pandan

Agar-agar santan pandan ni aku buat semalam sajer jer nak 
habiskan serbuk agar2 yg masih tinggal lepas buat untuk 
majlis Maulidurasul di sekolah anak aku hari tu.., 
mesti korang tertanya-tanya kenapa agar2 santan aku ni tak nampak dia punya santan kat ats tu..
hihi..aku pon tak tau knp kali ni bila buatnya jadi macam ni..
aku rasa mungkin disebabkan santan terlalu byk..jd tak berapa nampak santan kat ats tu..
lgpon warna nya nampak sekata x der lapisan....
tak kisahlah janji sedap untuk dimakan..
Kebetulan plak semalam cik hubby nak ke Kuala Lumpur, 
jadi aku bekalkan sedikit untuknya supaya boleh dimakan sewaktu dlm perjalanan...
*
*
*
Semalaman jugaklah aku tidur di umah mertua, ni baru jer sampai umah..
anak2 dah tidur nyenyak, cik hubby tu pon dah lena tidur..letih agaknyer bawa kereta..
apa tidaknya bertolak semalam, sampai pagi tadi tghr terus bertolak balik sini...
jadi tanpa gangguan dapatlah aku update blog aku ni....
kali ni aku sajer tak letak resepi agar2 santan ni..bukannya aper...
tak tahu nak tulis camner..resepi ni main agak2 jer sukatannya...sebabnya serbuk agar2 tu terlalu sedikit..
bila diletak dalam acuan tu hanya dapat dalam 10 biji jer...tapi aku tahu,,...
semua org pon th cara nak buat agar2 ni..so kalau x diletakan di sini pon x jadi masalah..
okeylah...rasa letih & mengantuk,..semalam si Raffeq meragam sedikit, mungkin disebabkan beralih tempat tidur, tak berapa nak tidur, ditambah dengan takder buaian, jadi makinlah susah dia nak tidur..
asyik merengek jer..dah lewat mlm baru boleh tidur...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..