Tuesday, January 19, 2010

AKHIRNYA AKU BERJAYA MENYELESAIKAN MISI AKU HARI NI..........

Walaupun terasa letih yang teramat sangat..tapi aku harus kuatkan semangat, dari pagi hingga ke petang asyik duk mengadap pc ni ..butir mata aku ni dah rasa bengkak dan berpinar-pinar...huhu..tapi misi harus diteruskan.....sapo kato mengajar ni senang wei....susah jugak ianya amat memerlukan kesabaran yang amattt tinggiiiiiiii!!!!!...

Sesungguhnya aku amat berbangga dengan mereka yg menjadi guru, kerana.....disebalik nama guru itu bukanlah hanaya sekadar mengajar..tetapi tersirat seribu pengertian..untuk itu kepada semua pelajar ataupon bekas-bekas pelajar..hargailah guru anda.....!!
Sebenarnya jugak mata aku berpinar-pinar ni...salah satu sebab jugak aku asyik duk mengadap FB dan blog ni..almkalumlah orang baru pandai lah katakan...!!bak kata orang seperti kera baru mendapat bunga..hehehehe!!!jgn salah tafsir..aku bukannya kera.... huhu...
walaupon letih........ semangat untuk 'mengupdate' blog ni berkobar-kobar....lagipon aku x boleh nak balik umah lagila....hubby aku takder dia ke jeli ada hal......kunci rumah ada dgn dia lupa anak ambik..so aku kat cc lagilah ni....bertemankan sorang customer yg tengah menggunakan internet....nanti tinggallah aku sorang2....jap lagi aku pon anak balik jugakla.....nak p ronda pasar malam..setiap selasa mesti ke pasar malam....saja nak cari makanan sikit..lagipon nak masak dah tak larat....
Kita berbalik pada citer guru nilah yea!!!...menjadi guru ni sebenar nya menjadi salah satu impian akulah....tapi tak kesampaian..maklumlah masa belajar dulu asyik duk main-main....so org dapat 'molek' STPM aku sekadar ok je....Tapi Alhamdulillah....ada program KPLI yg menempatkan pelajar lepasan ijazah utk menceburi bidang perguruan...seperti siswasah yg lain aku pon tidak mahu ketinggalan untuk merebut peluang yg ada....tapi semuanya hampa belaka...........korang tahu tak??????...aku ni dah 6 kali pohon..tapi x dapat2..malu nak citer kat orang..tapi nak buat camner..itulah hakikatnya...bukanya senang sekarang......tapi takper aku sabar..sabar dan tetap sabar........buat kawan-kawan yg sudah berjaya menjadi guru melalui Kursus KPLI ini TAHNIAH!!!semoga kalian akan menjadi seorang pendidik yang berjaya mendidik anak bangsa untuk berjaya....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..