Tuesday, January 12, 2010

LEMBARAN 2010

Setahun sudah berlalu..Januari muncul kembali dia alaf 2010, rasa macam baru semalm di thn 2009..adui....kejap sungguh masa silih beganti..rasanya banyak lagi yang belum tercapai...camner ek??? umur pon semakin meningkat ....sekarang ni aku berada dalam lingkungan usia 30 an...oh sudah tua rupanya aku...!! hehhe... macam tak percaya plak..rasanya macam baru berusia 20 an...Tak dinafikan aku bahagia dengan kehidupanku sekarang, walaupun tidak mewah, tidak kaya..tapi hidup dalam kesederhanaan cukup memberi erti dalam hidup ini...cuma aku ingin menjadi seorang wanita yg berkerjaya...dan berjaya dalam hidup....Tidak salahkan keinginan ku itu????Aku tahu mungkin belum tiba masanya lagi..insyaallah berkat usaha dan doa ..suatu hari apa yang aku hajati akan tercapai....Mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala urusanku...
Di usia ini banyak lagi impian ku yang terkubur...yang belum terlaksana...........apakan daya aku tidak berdaya...sesungguhnya aku berserah kepadamu Ya Tuhan ku...kekadang perasaan cemburu datang tatkala melihat kawan2 lama yang sudah mempunyai pekejaan yg tetap..tapi aku masih begini..dan terus begini....Kecewa...putus asa....bimbang...mengharap semua perasaan bercampur aduk bila memikirkan tentang masa depan....Mempunyai kelulusan yang tinggi tapi tidak semestinya mendapat seperti yg diimpi...itulah adat duniawi.


Semoga di lembaran 2010 akan memberi kehidupan yg lebih bermakna dalam hidup ku...Janjiku akan menjadi seorang isteri yg taat, ibu yang baik dan sahabat yg setia....Apa yang berlaku telah ditentukan oleh nya ,...Sesungguhnya aku REDHA dengan ketentuan DaripadaNYA...Mungkin ada rahmat disebalik kejadian ini....Ya ALLAH aku Pasrah dengan ketentuan mu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..