Saturday, April 23, 2011

Kerabu Mangga versi sotong + Udang

Alahai..baru nak masukan dalam blog..sebenarnya dah 2 3 hari lepas buat kerabu nih..tapi baru berkesempatan nak update kat sini..sebenarnya dah tak th nak buat camner kerabu mangga ni..biasa aku letak ikan, tapi cik hubby kata boring dah buat camtu..pikir punya pikir apa salahnya letak sotong + udang..sedap jugak rupanya..ala-ala nak menjadi kerabu sotong gamaknya...cuma x aku tak letak air asam limau nipis...yealah mangga nya dah masam....tapi memang sedapplah...cik hubby aku kata ..emmm...kalau dia puji tu..memang sedaplah tuh..kalu tak susah nak dapat pujian nih!!!kah..kah.....
Jom kita tengok resepinya....sebenarnya aku main letak jer...

Bahan2nya:

10 ekor udang
5 ekor sotong
4 biji buah mangga muda
1 labu bwng besar
2 biji cili padi ( nak pedas boleh tambah )
1 batang serai ( dipotong halus )
2 biji buah tomato dipotong
sedikit daun bawang & daun sup
perisa garam & gula

Cara2 menyediakannya
1. Udang & sotong direbus kemudian toskan.Simpan sedikit airnya.
2.Masukan bahan2 tadi ke dalam bekas dan gaul biar serata. Kemudian masukan udang & sotong.
3. Sudah siapppp....simple jer....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..