Saturday, April 23, 2011

Pancake

 Pertama kali dalam hidup buat benda alah ni....tak tahulah jadi ke tidak ni..tapi tengok mcm dah jadi nih..cuma x berapa lawalah mcm yg org lain buat..tapi rasanya sedap..lembut lagi tuh....ank aku suka sangat mkn....hi3x....lain kali boleh buat lagi nih...aku dah lupa ambik kat ner resepinya..( tp dalam internetlah ) maaflah tuan punya resepi yer!!!!!

Aku ubah sikit...resepi asal tak letak inti...tapi memandangkan kat umh aku takder madu @ sirap yg boleh dimakan dengannya..so aku letak inti kacang yg memang dah sedia ada kat umah aku...sedap jugak rasanya...
tapi dimakan dengan susu pon sodapp jugakkkkk...hihi....saper2 yg nak try, ini resepinya

Bahan2nya
1 cawan gandum
1 cawan susu cair
1 biji telor
1 sudu baking powder ( aku tambah sikit soda bikarbonat )
inti ( aku letak ) x kira inti apa yg korang suka
sedikit garam & gula

Cara2 menyediakannya
1. Sediakan bekas utk masukan gandum, baking powder, garam & gula.Digaul bersama
2. satu bekas lagi masukan susu cair bersama telor. Kacau bagi telor & susu sebati
3. Kemudia masukan adunan susu tadi ke dalam bekas gandum .kacau bg sebati.jgn biarkan ia berketul.
4. Slps itu, boleh dibakar dgn menggunakan kuali leper...yg tidak melekat. Bakar mengikut size yg dikehendaki...di atas api yg perlahan. Lebih kurang satu minit. Hendaklah di terbalikan supaya ianya betul2 masak.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..