Wednesday, April 6, 2011

Nasi Goreng Ayam

Nassi goreng aku masak pagi tadi....macam biasalah utk tidak membazir nasi putih yg masih ada kat dalam periuk tu..kalu tidak mesti dah tak mkn dah..tu yg goreng tu.....
konon2 nya nak buat nasi goreng ayam lah ni..mcm yg biasa cik hubby aku tapau kat aku...
emmm...kira oklah jugak, rasanya....hi3x.....

Bahan2nya
2 cawan nasi putih
2 ulas bwng putih ( ditumbuk )
3 ulas bwg merah ( ditumbuk )
1 biji cili padi ( ditumbuk )
2 ekor sotong
1/2 labu bwg besar
1 biji telor
perisa gula, garam & sedikit ajinomoto
sedikit daun bawang

ayam utk lauknya



Cara menyediakannya
1. Panaskan minyak dalam kuali dan goreng bwg yg telah ditumbuk.
2.Masukan sotong & telor.
3. Masukan nasi
4. Masukan semua perisa. daun bawang & bwng besar yg telah dipotong.
5.Kacau bagi serata, beberapa minit kemudian boleh diangkat.
6. Goreng ayam & dihidangkan bersama nasi.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..