Wednesday, February 23, 2011

Mifzal Punya Citer..

Semalam anak aku Si Mifzal pergi &balik sekolah macam biasa, ...
sekarang ni Semua pelajar 6 tahun balik lewat dari time biasa.Kebiasannya balik kul 12.00 tgh tapi memandangkan Cikgu Tadika diorang buat kelas tambhan untuk kanak2 yg berusia 6 tahun, jadi kena balik pukul 1.00 tgh.
Sampainya di rumah di terus tidur, 
agaknya terlalu letih memandangkan dia singgah di rumah Tok mama dia dulu.
*
*
*
Dalam sejam lebih dia tidur , akhirnya dia bangun & minta susu. ( jgn terkejut masih nyusu botol nih!!)
Masa aku nak bagi susu kat dia tu,
baru aku perasan seluar yg dia pakai tu bukanlah kepunyaan dia..
Hairan...Pelik...aku ni...!
tadi masa nak g sekolah aku pakaikan seluar dia, tup2  balik pakai seluar saper plak????..
Mula2 aku ty dia, terus dia nangis....bermati-matian dia kata seluar dialah....Aku ingatkan dia kencing dlm seluar ke??berak dalam seluar ke??...tapi x boleh nak ty dia..angin dia dah mula dah..
( sebenarnya dia malu dah tu) sebab cakap dia pakai seluar org.....hi3xx
Akhirnya aku suruh Cik hubby aku tanya...dia kalau dgn Papa dia ok jer...
dengan aku mesti nak mengamuk-ngamuk..rupanya dia bgth tadi masa kat sekolah dia kencing..
masa dalam tandas tu ada member lain yg jugak nak kencing...masa tulah agaknya dia tersalah pakai seluar...hi3xx..macam2 hal lah budak2 nih..seluar pon boleh tertukar...
*
*
*

Lepastu aku telefon cikgu dia bgth..Cikgu dia kata nanti dia akan tanya pada budak2 tu...
dan hari ni masa balik sekolah tadi , dia siap bawa seluar..dia kata" Mama wangi lah seluar Abe" ...Rupanya mak budak yg tersalah pakai seluar tu  tu dah hantar, siap basuh lagi..aku baru jer basuh hari ni..esoklah hantar seluar tu..hi3xx..
Aku bagitahu anak ku..lain kali mama akan tanda supaya abang kenal seluar abang,..taklah tertukar lagi....
Nasiblah seluar anak aku ni kain licin..kalau tak tak perasan2 pon....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..