Monday, February 14, 2011

Nasi Goreng Belacan


Semalam takder lauk nak masak..dah kehabisan stok, 
jadi untuk berjimat goreng jer nasi...at least taklah membazir nasi yg lebih kat dapur tu...
kalau beli kat kedai ni dah berapa ringgit nih!!...
Memandangkan lauk ayam yg aku goreng masih ada lagi jadi aku campurkan dalam nasi tu...
sedap jugak...

Resepi Nasi Goreng Belacan versi aku...

Bahan2nya:-
2 cawan nasi putih
2 ulas bwng putih ( dimayang)
2 ulas bawang merah (dimayang)
sebatang hotdog dipotong nipis
1 sudu sambal belacan
1 biji telor
Ayam
Daun bawang &  daun saderi

Cara-caranya
Tumis bawang sambai bau wangi, masukan telor, sambal belacan,ayam,hotdog sampai masak.Kemudian masukan nasi. Goreng sampai sebati & masukan perisa secukup rasa..Kalau ada sayur boleh masukan sayur jugak..Tapi kat dapurku dah habis stok sayur so aku masukan daun saderi & daun bawang....ok jugak..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..