Saturday, May 28, 2011

Bingka Pandan

Assalamualaikum semua..Apa khabar??
Harap2 semuanya sihat-sihat belaka..kemana agaknya cuti sekolah musim ini??tak kira ke mana anda pergi bercuti harap semuanya bergembira...Actually dah lama aku tak bersiaran di sini, almaklumlah...tak berkesempatan..apapon untuk tidak menghampakan pengunjung2 blog aku ni ( ewahh..ewahh..bunyinya macamlah ramai sangat yg sudi berkunjung )..hehehe...aku cuba jugak untuk meng'update' cerita2 terkini dariku di Blog Keluargaku Syurga Ku ini...
Hari ni baru berkesempatan nak masukan gambar Bingka Pandan yg aku buat hari Khamis lepas, sebenarnya buat utk bawa g Pasar Tani, tapi..kebetulan mak dan adik2 aku datang umah..so aku hidangkan sebagai juadah untuk mereka...Mintak maaflah yea!!!Bingka ku ini sedikit hangus...hihihi....


Tu diaaaa......rupanya Bingka aku ni...hangit sedikit, tapi taklah rasa pahit..boleh dimakan lg bhg atasnya..tetapi sedap....Aku dah lupa ambik resepi kat blog saper, sorrylah yer tuan punya resepi..masa tulis tu tak ingat nak tulis nama blog, apapon terima kasih kerana hasilnya memang sedap..saper2 yg nak cuba aku tolong salinkan resepinya di sini.

Resepi Bingka Pandan

Bahan2nya
1 cawan air daun pandan 
( sedikit pewarna hijau )
3 cawan santan
( aku guna 2 cawan santan pekat , 1 cawan air biasa )
4 biji telor gred A 
( aku guna 2 biji telor gred double A & 1 biji telor Gred C
3 cawan gandum
11/4 cawan gula 
secubit garam

Cara2 Menyediakannya
Aku just blend kesemua bahan2nya & tapis ke dalam loyang. Kemudian bakar selama 45 minit.

Saper2 yg nak try, di alu-alukan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..