Sunday, May 8, 2011

Hidangan Hari Ini


Malam ni dingin & sejuk, alkmaklumlah hujan turun dengan lebatnya kat luar tu..Memandangkan dua2 hero ku telah pon tidur, aku ambik masa sikit sebelum tidur nak update blog.Sekarang ni susah sikit nak layan FB n Blog..Maklumlah si kecik dah pandai mengacau mama dia nih!!!jadi kena curi2 masa dia tdur jelah....Sebenarnya tiada apa yg penting sangat nak dituliskan kat sini, just nak masukan menu yg aku masak tenghari tadi...Ikan Percik & Sup Sayur, takder yg special pon....

*
*
*

Emm..2 ekor jer...Cukuplah utk kami 3 beranak, dah lama tak merasa masakan ni,
bakar guna oven ni tak rasa sedap mcm bakar guna bara api..tapi nak buat camner tak cukup masa nak bakar guna bara api..paham2 jelah, sejak ada baby nih..kena masak yg paling ringkas & cepat siap jer..nantikan kalau masak benda yg remeh temeh..jenuhlah nak siapkan..kalau baby dah terjaga dari tidur..Nak masak kena tunggu dia tidur dulu..kalau tak susah lah sikit...

 Ini Sup Sayur, Buat kuah untuk anak sulong aku, kalau tak asyik2 mkn dgn kicap jer...
Tak kira ada lauk apa sekalipon, kicap tak pernah ditinggalkan..kadang2 kita tengok kesian plak...
Asyik2 kicap jer jadi kuah nasinya...Tak tahulah , sedaplah gamaknya mkn nasi dgn kicap nih!! Kat rumah ni, kalau bab2 sayur mayur ni, aku jer yg tukang makan nya..org lain bukannya mkn sangat, Aku kalau ada sayur ni, takder lauk pon takper...kadang2 ratah gitu jer...

Nasi Putih + Sup sayur untuk aku.....merasa dulu....hi3x...
Inilah hidangan untuk hari ini 08 Mei 2011.
Alhamdulillah....bersyukur kerana dimurahkan rezeki untuk menikmati hidangan / juadah  
kurniaan dari mu Ya Allah.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Breastfeeding tickers

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..