Tuesday, May 3, 2011

Sotong Sos Gratiam

Hari ni dah masuk hari yg ke-3 dalan bulan 5/2011..dan ini merupakan n3 aku yg pertama kalinya utk bulan ini...sebenarnya dah kehabisan idea dah..tak tahu nak cerita aper...tapi hari ni bila dah masak2 tuh, rasa nak masukan kat dalam blog ni...cuba resepi yg aku tgk kat dalam majalah WANITA....

 Inilah dia....Sotong Sos Gratiam namanya.....pernah dengar tak???
bunyi macam pelik jer kan???
tapi tak sepelik nama utk memasaknya....
Untuk itu aku sertakan resepi yg aku mabik kat dalam majalah wanita...

Bahan2nya

100gm sotong-dibersihkan dan dipotong
50gm bawang putih
1 sudu besar sos tiram
Sedikit garam & gula sebagai penyedap rasa

Cara membuatnya

1. Goreng sotong hingga garing dan angkat
2. Bagi menyediakan sosnya bawang putih dikisar halus dan ditumis
3. Masukan sos tiram dan sedikit air garam bersama gula secukupnya
4. Akhir sekali campurkan sos bersama sotong.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..