Sunday, May 8, 2011

Puding Roti Pelangi


Dah lama nak buat puding roti ni, tapi baru sampai seru aku buat...bila tengok kat dalam blog member2 lawa jer diorang buat..Ini pon aku buat hari jumaat lepas gak..letak sekali ngan kuih lapis kat Pasar Tani,.pon habis jugak..ni suka nak buat lg nih!!!kali ni aku guna rcesepi sendiri .


Inilah dia Puding Rotiku yg belum dipotong..nampak cantik kan???hi3x....

Guna Pisau biasa..x cantik sangat..pisau utk potong agar2 tertinggal umah mertua..lupa nak ambik..Puding Roti aku ni lain sikit..biasanya org letak susu cair..tapi aku letak santan..memandangkan x stok susu cair kat dapur...malas nak g beli kat kedai tu guna apa yg ada..tp sedap jugak rasanya...


Resepi Puding Roti Pelangi
Bahan2nya
Serbuk agar2 10gm
3 Gelas air
2 Gelas santan
1 Biji telor
3 Keping roti
2 sudu susu pekat
1 susu marjerin
pewarna merah, hijau & kuning

Cara2 menyediakannya
1. Panaskan gugusan sehingga air mendidih
2. Kesemua bhn2 tadi kecuali serbuk agar2 & air,  blend sampai sebati.
3. Sementara tu masak agar sehingga mendidih, kemudian masukan bhn2 yg diblend tadi.
4. Masak sehingga mendidih. Kemudian asingkan agar2 yg telah dimasak
kepada 3 bhg & letak pewarna yg kita suka.
5. Masukan ke dalam loyang berselang seli. Kemudian bolehlah kukus selama 1/2 jam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..