Sunday, May 29, 2011

Nasi Ayam

Lunch for today ~ 29.05.2011~
Aku masak Nasi Ayam..Mulanya nak masakNasi Ayam Hainan, tapi cik hubby kata takut tak sedap kalau tak goreng ayam..nampak putih mcm tak sedap jah....hihi..so aku pon peraplah jugak ayam tuh..dan bakar sekejap nak bg dia nampak keperangan....resepi ni lebih kurang sama mcm yg aku buat dulu..Cuma yg bezanya kali ni aku blend beberapa helai daun pandan dan masukan ke dalam beras nak bg ada warna hijau sikit & nasi pon baunya wangi jer....

Sedia untuk disantap oleh anakanda ku....

 Kali ni ayam ni aku bakar  jap..lebih kurang dalam 15 minit, tak pyh bakar 
lama2 sebab aym tu dah masak dah..Cukup senang & simple jer.Saper2 yg nak cuba resepinya boleh search
kat ats..Bukan aper rasa mls nak salinkan resepinya kat sini..hihi2..jgn mare!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP TEN MEMBER VISIT

Laguku

Kau yg merubah segalanya..
kau sebenarnya yg mencuri hati
aku yg masih meratapi kehancuran
cinta lalu yg tak kesampaian

Apakah aku yg terburu-buru
cuba melupakan peristiwa lalu
atau mungkinkah ku terpesona
pada kejujuran yg engkau berikan

Tercipta suatu ikatan ...
Yg kita bina dari kehancuran
Masa silamm.....
Oh tuhan...
Kau restukanlah cinta indah
bagai pelangi kekal abadiey

Masih jauh sayang perjalanan kita
Pasti ada yg beronak duri
Namun tiada yg berubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati..